Tryghedsgaranti ved køb af din rejse i 2021

REJSEBLOG

Maria i Vietnam - Phu Quoc

Marias oplevelsesrige rundrejse i Vietnam lakker mod enden. Sidste stop på Marias inspektionsrejse i Vietnam er øen Phu Quoc, kendt for sine lækre strande og med god plads til afslapning. Hendes to dage her blev brugt på hotel-inspektion, spotte lækre strande, markeder, og så at fortælle om oplevelsen lige her...

”Vi været på øen Phu Quoc i to dage, og sejlturen hertil var noget af en oplevelse. Turen gik rigtig stærkt, det tog godt 2,5 time, og så var vi ovre – men der var også godt gang i bølgerne! Vi blev heldigvis ikke så påvirkede af vejret og sejlturen, så vi var friske ved ankomst.

Phu Quoc er det perfekte sted til afslapning efter en oplevelsesrig rundrejse i Vietnam - her er lækre pools, lavvandede strande, gode massage muligheder, snorkling og hyggelige markeder.

Vi blev hentet ved båden af en sød chauffør fra vores hotel, Tropicana, og blev taget rigtig godt imod da vi ankom til hotellet. Tropicana er et rigtig fint hotel, og der er en dejlig pool i midten af det hele – rundt om poolen ligger hotellets hytter og en mindre hotelblok, og lige på den anden side af værelserne ligger stranden.

Stranden er rigtig lækker – efter betegnelsen ikke en ægte bountystrand med kridhvidt sand – men en lavvandet sandstrand med fine sandkorn, palmer, liggestole og hvad der ellers skal være.. Og hvad mere har man egentlig brug for? Det er et super sted at holde badeferie!

Langs stranden ligger der hoteller, resorts, lodges osv., men slet ikke på en proppet, charter-turistet måde – det er rigtig, rigtig hyggeligt!

Vi har været ude og se 16 meget forskelligartede hoteller på øen – vi brugte derfor det meste af dagen i går sammen med en sød taxachauffør, der kørte os rundt fra sted til sted.

Vi så alt fra kæmpestore hotelblokke med 12-14 etager til små resorts bestående af blot få bungalows. Kendetegnet for alle hotellerne har været det søde, hjælpsomme og imødekommende personale! Det var en rigtig fin dag, og det var en rigtig god måde at komme omkring øen og få set lidt samtidig.

***

Den nordlige del af øen byder bl.a. på nationalpark, forlystelsespark og en dyrepark, og den sydlige del byder på snorkleture, og man kan svømme med delfiner. Det er dog ikke noget vi har haft tid til at benytte os af på vores tur, men noget der er mulighed for, når man besøger Phu Quoc.

I går aftens gik vi indtil byens centrum, hvilket ligger ca. 2km fra vores hotel, Tropicana. Jeg vil ikke sige at byen er vanvittigt spændende, men der var et rigtig hyggeligt nat-marked, hvor vi fik gjort et par gode køb, som vi kunne tage med hjem til familien.

Vi satte os også og fik en kølig øl ved kanalen der løber bag ved markedet – et skønt sted at nyde udsigten og det travle liv omkring og på kanalen. Det må man ikke snyde sig selv for.

I kanalen er der massevis af fisk og både, så hvis man kan lide frisk seafood, så er det er rigtig godt sted! Boderne omkring kanalen sælger alverdens bløddyr, skalddyr og fisk, som man kan købe helt friskt.

***

Som sæsonen er lige nu (maj-november), og jeg vil ikke anbefale at man besøger Phu Quoc. Vejret er meget omskifteligt, og der er risiko for heldagsregn – det er selvfølgelig stadig dejlig varmt, så man kan sagtens nyde godt at øens strande og pools, og uden der er ligeså mange turister.

Men skelner man til vejret, vil jeg i stedet anbefale at man tager til den sydlige del af Vietnam i højsæsonen (nov-maj), hvor vejret er bedre og mere stille.

I går var her overskyet, men 32 grader, så det var rigtig dejligt. I dag har det til gengæld regnet og blæst hele dagen, men det har stadig været varmt. Det er selvfølgelig surt at det regner, men vi har været ude og bade i både pool og på stranden alligevel!

Vi tog også forbi et rigtig hyggeligt sted der hedder Day Massage og Spa Phu Quoc, der ligger lige ved hotel Tropicana. Vi blev forkælet med både fodbad, ben-, skulder-, nakke- og rygmassage, og en lækker ingefærdrink, vi kunne nyde i de hyggelige omgivelser. På en regnvejrsdag – eller en hvilken som helst anden dag - var det virkelig lækkert at blive forkælet, og så til en pris der var yderst overkommelig!

Nu sidder vi på hotellet og venter på vores chauffør, der skal køre os til lufthavnen – og så er det slut med Vietnam for denne gang. Det har været en vanvittig spændende tur, fyldt med fantastiske oplevelser og indtryk!”