TPL_UNIQUETRAVEL_STICKY_TEXT_TOP

Hej Ricko.

Bedre sent end aldrig.
Vi havde den mest fantastiske rundrejse I Thailand, alt var perfekt, havde dog I min forvirring, ikke fået set hvilken udgang I Bangkok at chaufføren stod, blev hjulpet af nogen I lufthavnen, som fik ringet til Jacob, og jeg talte med ham, og fandt vores chauffør, jeg undskylder overfor Jacob. Ellers fungerede al transport så fint, nattogsturen til Chiang Mai, var lidt blandet, glad for at vi havde taget 1. klasse, et gammelt tog, spiste ved et bord, mellem dem som lå oppe I køjerne, men sjovt, selve turen gik godt, men man ku jo ikke rigtig se så meget natur, da det var mørkt da vi kørte, og blev vækket ved 6.30 tiden, og ku så se lidt natur, ikke en tur jeg kan anbefale.
Du havde ret med at to overnatninger I Bangkok er nok, sjov at opleve, og kører I TUK TUK, Ibis hotellet var et særdeles godt hotel, med god service, og ligger så flot ned til den store flod. Den ene dag, lejede vi en chauffør I 8 timer, han kørte os rundt forskellige steder, det var en god måde at se en masse på, og meget billigt.

Chiang Mai er en dejlig by, hotel Imperial Mae Ping, var også et godt hotel, syntes måske, at servicen ikke var lige så go, som på Ibis, måske fordi det er så stort. Her havde vi også en chauffør, var ude og se elefanter, helt utroligt, så også ud til at de har det godt, og bliver behandlet godt, I en landsby og så bla. de langhalsede, en masse Budaer, nat Zoo, spiste ristede orme og græshopper (ikke vores livret). Ang. maden, så er det jo fantastisk mad de laver, tog lidt tid for os, før vi prøvede gadekøkkenet, men skøn mad, vi spiste mange kæmpe rejer, og to gange fik vi hummer, en gang I Chiang Mai, og anden gang ved Khuekkhak.

Så kom vi til Jungel House, utrolig oplevelse, boede lige ned til floden, hvor vi ku bade I så flot klart vand, sjovt at hører aber,frøer og græshopper, når det var mørkt, der var virkeligt mørkt, godt man havde sin lygte I sin tlf., hyggelig restaurant og bar. Vi var
også på nogle hyggelige restauranter I nærheden. Den største oplevelse, var nok at ride på de skønne elefanter, I junglen, utroligt så fint de kan gå, op og ned, det tog lidt over en time, I starten ville jeg ned, men fandt hurtig ud af, at der jo ikke skete noget, bagefter gav vi dem mad, puttede det ind I deres mund, utrolig skøn tur. To overnatninger var godt for os, tre lidt for meget, og så fugtigheden var lige for høj for os .

Så kom vores badeferie I Khao Lak, hotel The Leaf Oceanside, var et godt hotel, dejlige omgivelser, ikke så spændende en restaurant. Livlig by, med masser af markeder, spændende mad, forskellige farverige festivaller, en dejlig strand, skønt hav, dog med store bølger. Tog på ø-tur, kan ikke huske navnet på Ø´en, et dejligt sted, med hvid sand, en lidt lang sejltur, 1 1/2 time frem og tilbage. Hørte om stranden Nang Thong Beach, som ligger ca 1/2 time fra hotellet, som også bliver kaldt for den hvide strand, sandet er dog ikke hvidere, men vandet var mere klart, dejlige gåture der. De sidste 9 dage, var virkelige skønne, mere tid til afslapning, fik virkelig spist en masse lækker mad, min mand fik syet en habit, 5 skjorter og 2 par shorts, flot arbejde. Hvad vi også har nydt meget af, er deres massage, de bedste steder er der hvor der er store stole, stor forskel på om det var kvinder eller mænd, der masserede, mænd var langt de bedste, klart nok.

Ja, nu er vi jo så hjemme igen, I det kolde Danmark, efter så stor og fantastisk oplevelse I Thailand, det blev næsten til en hel roman, jeg ku skrive meget mere. Vi har besluttet os til, at det ikke er sidste gang, men næste gang, bliver det nok kun som badeferie, har også talt om, at det ku være 10 dage ved Phuket, og så evt. 10 dage på Bali, eller lign., hvad der også gjorde stor indryk på os, var selve Thaierne, har aldrig mødt så søde, venlige,smilende og glade mennesker, til trods for at mange har et hårdt liv, de knokler hele dagen, for meget lidt penge, det kan ikke mærkes på dem, det ku vi lærer noget af her I Danmark, og mange andre steder.

Tusinde tak for den måde I har engageret vores rejse på, har fortalt mange om jer, når de har spurgt, hvem vi rejste med.