TPL_UNIQUETRAVEL_STICKY_TEXT_TOP

Hej Ricko

Flyveturen derned gik helt uden problemer og chaufføren stod og ventede i lufthavnen på os.
Turen videre til ”our jungle house” foregik i en kæmpe stor bil med lædersæder og aircon.
Chaufføren foreslog selv et lille pitstop, så vi kunne købe lidt at drikke.

Our jungle house:
Det var virkelig en oplevelse at bo i trætoppene og kunne høre alle junglens lyde.
Vi var nede og bade i floden, selvom det nåede at blive mørkt inden vi kom hjem.
Maden var rigtigt god på selve resortet og til meget fornuftige priser.
Vi oplevede elefanttrekking, hiking, aber, Thailands nytår (hvilket man bliver meget våd af, når man sider bagi en van.), flot sejltur på søerne,
men top oplevelsen her var en hikingtur igennem en lang grotte igennem små vandfald.

Koh Tao:
Vi var lidt nervøse for om der nu også stod en chauffør tidlig om morgenen da vi skulle videre, men samme fine bil holdt og ventede til tiden.
Vi skulle bo i en Beachhouse hytte på Sensi Resort og det var et super valg. Servicen var helt i top (fik bla. serveret the på terassen hver dag) og alle var super søde.
Vi var ude og dykke med luftflasker ved det lokale vrag. Super oplevelse.
Top oplevelsen her var en snorkletur rundt om øen. Vi fik af vide at vi skulle afsted kl. 8 om morgenen, hvis vi skulle have chancen for at se HAJER.
Lettere mistroisk om at vi skulle være så heldige, så hoppede vi i vandet lige ned foran den første haj. Det var totalt syret, at man faktisk svømmede efter en haj, for at filme den.
Resten af turen var rigtig fine steder med MASSER af flotte fisk, som svømmede rundt om os.
Dejligt afslappende sted med god strand, pool og specielt hytten og dejlig tæt på den nærliggende by.

Koh Phangang:
Her skulle vi igen bo i en beach house hytte Salad Hut. Da vi ankom efter en lille køretur, var hytten allerede klar. Fedt med terassen med nedgang direkte på stranden.
Husk at smage deres PinaColada i kokosnød.
Her var vi igen på en god sejltur rundt på øen i vores egen long tail boat. Snorklingen kunne dog ikke helt stå mål med Koh Tai, men var dog OK.
Top oplevelsen her var at spise på restaurant direkte på stranden. Tjenerne var både søde og sjove. Maden blev også grillet nede på stranden.
Aftenen blev afsluttet med at opsende kinesiske lamper. Dejlig afslappende sted.

Sidste ø på rejsen var Koh Samui, hvor vi skulle bo på Smile house.
Hun beklagede meget at vores hytte desværre ikke var tilgængelig, så det måtte upgrade os.
No problem, for hytten var rigtig stor og fint indrettet. Selve resortet var fint, men jeg synes stedet var alt for turistet, stranden var ikke særlig god og de fleste restauranter var MEGET dyre i forhold til Thailand.
Var ude at sejle på Jetski og sluttede at med en kæmpe bøf på ”Shark bar and grill”. Et meget populært sted, som kræver reservation. Det var ikke billigt, men kødet var SUPER.

Hjemtur gik helt uden problemer.

Opsummering:
En super tur med både oplevelser, men også afslapning. Thailænderne er super service minded og meget behagelige. (Holder ikke helt på Koh Samui, hvor de er for turistet og pågående)
Ville faktisk hellere have haft et par dage ekstra på de første øer i stedet for koh Samui. Fik taget omkring 2500 billeder hvoraf det fleste var under vandet. Top film var hajen og en film af Nemo i sø-anamonen.
Troede dog at strandbunden var flottere og mere sand/koral hvidt. Det vil vi nok vælge efter næste gang.
Vi havde WiFi praktisk talt alle steder og flere af stederne også i hytten.

Tak for en super tur uden UPS’er