TPL_UNIQUETRAVEL_STICKY_TEXT_TOP

Hej Ricko og Kenneth

Hermed lidt om vores ferie i Thailand i november.

Det var en skøn ferie! 1. stop var Chiang Mai – hotellet blev ændret et par gange. Værelserne var meget slidte (de havde flere typer), så bortset fra en utrolig smuk udsigt fra tagterassen på 21. etage og ok morgenmad, var det ikke det store at skrive hjem om. Men fin beliggenhed og vi havde et par dejlige dage. Vi var så heldige at opleve sidste aften af en årlig fest, hvor tusindvis af lyslanterner blev sendt i vejret hele aftenen.

Opholdet på My Dream var super, lidt primitivt, men hyggeligt, og med dejlig mad. Trekkingturen var spændende, varm, grænseoverskridende, sjov - og hård - for det er et stykke tid siden, vi var unge. Vi gik ca. 15 km den første dag. Nan skar en bambusstok til os hver – det næste vores kæreste eje, da stierne ikke var særligt brede, 20-40cm. – og mange steder ret glatte og ikke helt fremkommelige. Nan brugte også bambus til tilberedning af en dejlig frokost med både suppe og kylling. Udover de få landsbyer, vi passerede, mødte vi ikke et øje. Vi spiste og overnattede hos en familie med megen plads, men møbler og el var der ikke noget af. Aftensmad blev tilberedt over bål i stuen! Grise, katte, hunde og høns sov under os, og kl 02 gik hanen i gang . Vi var vel sat 150 år tilbage i tiden.

Næste dag var knap så hård og lang, der var dog en times venten på elefanterne – de var gået til et andet elefantstoppested!
Turen til Den gyldne Trekant var en stor oplevelse, en meget smuk tur med besøg hos Long Neck damerne og på the-plantage. Nan er alletiders guide, men desværre er hans engelskkundskaber ikke bedre end fleste af hans landsmænds.

Bangkok var alletiders, dog lige presset nok. Vi kom dertil kl. 23.15 (en time forsinket), kl 7.40 næste dag skulle vi møde i den anden ende af byen til cykeltur, og lidt i 4 natten efter skulle vi forlade hotellet for at tage videre. Cykelturen var i øvrigt spændende og lærerig, det var et par meget søde og friske unge guider, vi havde.

Koh Kood var intet mindre end fantastisk. Både hvad mad, personale, bolig og beliggenhed angår. Smukkere solnedgang findes vist ikke, og havet var rent og skønt. Koh Chang var også dejligt, meeen det var ikke Koh Kood.

Nu glæder vi os så til den 23. januar, hvor vi tager med min bror og svigerinde og Unique Travel til Thailand .