TPL_UNIQUETRAVEL_STICKY_TEXT_TOP

Hej Ricko

Så fik jeg endelig tid til at skrive om rejsen.

Først vil vi sige tusind tak for den gode service i alle har givet os!!!!!

Så skulle vi endelig på den ventede rejse, Thailand for første gang med 2 børn.
Vi startede med 2 dage i Bangkok, hvor vi var på guidet tur i Grand Palace og Klong tur. Meget smukt i Grand Palace, flotteste bygninger vi nogensinde har set ( Simon 9 år " her er lidt kedeligt, men rigtig flot ")
Klong turen var spændende og ret syrealistisk, at se hvordan folk bor, lige fra fattig på pæle i vandet til de lidt finere huse. Vi afsluttede den dag med lækker buffet på en restaurant båd.

Næste stop på rejsen var Koh kood. Turen der til gik super fin, men det vi troede var en busstation i bangkok (hvor vi skulle køre fra) lignede slet ikke det vi kender til busstationer her hjemme, så lidt skeptiske var vi, men bussen kom til tiden og vi ville ikke være den oplevelse foruden. Det var en hel oplevelse i sig selv at komme fra Bangkok og ned syd på.
Koh kood- FANTASTISK - SMUK. Koh kood beach resort var en dejlig lille perle, ikke mange mennesker, tiden går næsten i stå. Dejlig lille strand og pool. Mange firben fik vi snakket med ;-) . Vi var på tur til en fiske landsby, spændende.

Efter ca 6 dage på Koh kood, gik turen med speedbåd til Koh chang- (Paradise beach resort) Skøn ø, med mere liv, rigtig dejligt resort i meget frodig have, skøn pool og strand, dog var vandet ved stranden her noget grumset i forhold til det krystal klare vand på koh kood. Vi var på elefant treeking og var ude at bade med elefanterne, fantastisk oplevelse også for børnene.

Vi var på familie jungle vandring og det blev til en lidt større oplevelse end vi havde regnet med. Da vi kom ud til guidens lille hytte/hus, hvor gå turen gik fra, begyndte det at regne MEGET. Vi blev budt inden for hos den lille familie, vi så deres lille hytte, meget spændende at se hvordan de lever, hvordan de acceptere at bo, med sove rum og stue i et på ca 10 m2 - en temmelig hård madress der lå på gulvet - Nok min bedste pålevelse. Og derefter en spændende junglevandring.

Vi tog en dag på egen hånd op for at se et stort vandfald, meget smukt. Vi så masser af sjove firben/øjler omkring resortet, til gavn for børnene. På koh chang var vi ca. 11 dage og da vi skulle op mod Bangkok igen og hjem, bestilte vi en plads i en minnibus som kørte os hele vejen, det gik fint.

Alt i alt, har det været det hele værd, vi havde ikke på noget tidspunkt brug for at kontakte Jakob og Christian, alt flaskede sig :-)

Vi har sendt lidt billeder med :-)