TPL_UNIQUETRAVEL_STICKY_TEXT_TOP

Hej Ricko
Så er vi tilbage, og i gang med at akklimatisere os til den danske kulde. Vi har haft en oplevelsesrig og dejlig ferie.
Marianne har skrevet dagbog vedr. hele processen, og vi vil gerne give en konstruktiv tilbagemelding.
Inden afrejsen:
Det har været en behagelig og kompetent rådgivning. Ricko, du har til fulde ramt vore ønsker. Den måde som I er organiseret på, betyder at vi selv skal bestille flybilletter. Vi må virkelig rose Maria for den hjælp, som vi fik ved bestillingen. Alt lykkedes 100%.

Rejsen:
At flyve med THAI, er en god oplevelse, og der var ingen problemer med at komme videre til Chiang Mai. Hotellet som I havde valgt var i orden og beliggenheden var i top. I forbindelse med bestillingen af VIP busbilletter til Chiang Rai, skal man være opmærksom på, at man fysisk skal ned på busstationen for at købe billetterne. Hotellet var ikke i stand til at hjælpe os. Det gav os en dejlig vandretur på 10 km. Når man kommer ind i bussen, er det første spørgsmål, hvilken station man skal af. Der er 2 busstationer i Chiang Rai. Vi kunne ikke finde nogen information, som fortalte hvilken vi skulle vælge. Vi var derfor nødt til at ringe til jeres Thailand afdeling for at få svaret. Man skal stå af på den "NYE" station. Det er en vigtig information. Vi var de eneste, som stod af på denne station.
My Dream er et godt produkt. Vi havde 3 dage fyldt med gode oplevelser. Vi havde det held, at få Simon som guide. Vi kom tæt på hinanden, og lærte meget om Nordthailands natur og kultur.
Vi havde 2 dage i Bangkok, men det er for lidt. Vi forsøgte, at få så mange oplevelser som muligt men vi var lidt pressede. Min 3 dage havde været bedre, men det må vi gøre næste gang. Hotellet Ibis Riverside, er ganske udmærket, og er centralt beliggende.

Ricko - Jeg smiler stadig og tænker på, hvordan du turde, at sende Marianne og jeg (65 og 64 år) med nattoget fra Bangkok til Surat Thani på 2 kl. At bo sammen med 30 unge back pakkers fra hele verden. Det var en kanon oplevelse. Vigtigt: I skal råde jeres kunder til, at de altid har et sæt ørepropper i lommen. Det støjer rigtig meget når toget kører. Endvidere er det også en fordel, når man på en langbåd sidder med ryggen til en 6 cylindres diselmotor uden lydpotte.
Khao Sok var ikke lige os. Der var ingen lys nogen steder, og når vi kom hjem om aftenen kunne vi se, at der lå ekskrementer på sengetøjet og på gulvet. Der var høflig og god betjening på hotellet, og området er skønt. Vigtig: I skal anbefale, at jeres kunder medbringer små lommelygter. Det havde vi glæde af. Marianne grinede, da jeg pakkede disse i kufferten, men da vi skulle hjem fra byen om aftenen blev hun glad for lommelygterne. Der er 900 meter og det er bælg mørkt.
Opholdet i Koh Tao var skøn. Hotellet er slidt, men beliggenheden er +10. Femten meter fra vandkanten, god morgenmad og en fin restaurant. Der er mulighed for mange aktiviteter, og øen er kendt som paradiset for snorkling og dykning.
Afslutningen på Koh Samui kunne ikke være bedre. Lækkert hotel - super betjening. Der er fred og ro, men bevæger man sig 250 meter, er der virkelig gang i den. Det er uanset, om du gik ned på stranden, eller op i byen.
Vi havde 3 timers ventetid i Bangkok, men de blev spist op af fly forsinkelsen fra Koh Samui til Bangkok, og det var tæt på at gå galt. Vi henvendte os til Bangkok Airways og bad dem hjælpe. De var meget behjælpelige, og bookede hos Thai Air, og da vi ankom til Bangkok, stod der en ung mand og førte os rundt. Det sparede os for en del tid, og vi gik direkte ombord på flyet hjem. Der var lidt sved på panden. Vi spurgte flypersonalet på Koh Samui, om det var normalt med forsinkelser. Vi kunne jo se, at alle fly var forsinket. Vi fik bekræftet, at det var normalt. Det er vigtigt, at der er "god tid" i Bangkok.
Afslutningsvis har både Marianne og jeg haft en super oplevelse. Vi er begge enige om, at den eneste fejl var, at turen ikke varede 4 uger.