Tryghedsgaranti ved køb af din rejse i 2021

REJSEBLOG

Ricko rejser til Costa Rica – Monteverde & Manuel Antonio

Ricko har brugt et par dage i det aktivitetsrige og naturskønne område Monteverde og et par dage i badeferie-området Manuel Antonio. Hans tur har budt på masser af fantastiske oplevelser, og Ricko er kun endnu mere begejstret for det spændende land – læs mere om hans tur i Costa Rica og se alle billederne her!

"Fra La Fortuna kørte vi videre til bjergområdet Monteverde – selve turen herop var en spændende oplevelse i sig selv, da vejene nærmest ikke er eksisterende, og hele turen foregik ad små bjerg- og grusveje.

På vejen til Monteverde skal man rundt om en kæmpe sø - kører du højre om tager det 5 timer, kører du venstre om tager det 3 timer. Vejen der går venstre om, kan til gengæld kun lade sig gøre med firhjulstrækker, og det var denne vi tog. Vi krydsede en flod på et tidspunkt hvor vandet var helt oppe over dækkene, og det var ikke kun en 5 meter bred flod vi skulle krydse, men måske en 30-40 meter bred flod vi skulle krydse gennem vandet.

En spændende oplevelse gennem vanvittig flot natur, hvor vi stoppede en del gange, så vi kunne få lov til at nyde udsigten – virkelig fantastisk!

Vi brugte 2 nætter i Monteverde, som er et virkelig naturskønt område – ligesom næsten hele Costa Rica faktisk er. Monteverde er blandt andet meget kendt for områdets aktivitetsmuligheder. Mine forældre prøvede en zipline, hvor man kravler rundt som en abe oppe i træerne, og suser ned af lange wires man bliver spændt fast til, fra bjerg til bjerg. Den længste af de her wires/svævebaner var omkring en kilometer lang, hvor man bare suser ned igennem den smukke natur. Mine forældre var igennem omkring 7 forskellige baner, og synes det var en kæmpe oplevelse!

Vi var også oppe i en lift, hvor vi blev kørt i en af de her gondoler op til toppen af et bjerg, hvor vi kunne nyde den fantastiske udsigt ud over hele Costa Rica. I området med liften ligger der også en masse hængebroer man kan gå rundt på, hvor man kan komme endnu tættere på regnskoven.

Om aftenen var vi på en form for night-walk safari i et par timer inde i junglen med en lommelygte. Junglen om natten er altså VIRKELIG mørk, når det er mørkt!

Men vi gik rundt og ledte efter dyr med vores lommelygter og så blandt andet en lille skorpion, en slange, en kæmpe edderkop og et dovendyr. Det er meget sjældent at man er så heldig at se dovendyr, og især så tæt på som vi var!

Som I kan se på billederne, var vi meget tæt på – det var helt vildt! Virkelig en sjov oplevelse, også at få muligheden for at se hvor meget af junglen der faktisk vågner op og bliver aktiv når solen går ned.

Den sidste dag var vi ude og besøge det her meget berømte træ, som jeg også har delt en video fra på Facebook. Det starter helt oppe i toppen af træerne hvor den her plante ligesom slår rødder omkring stammen, indtil den når jorden. Når den når jorden begynder den at gro rundt om de store træer, der har stået der i nogle gange flere hundrede år.

Så tager det omkring 2-300 år før træet er helt viklet ind i de her rødder, hvorefter træet inde midt i rødderne langsomt dør og falder sammen. Træet forsvinder langsomt henover mange år, og lige pludselig er der den her fantastiske snoede ramme, der er helt hul indeni, som man kan kravle op i – nogle gange meget, meget højt op, som I også kan se på billederne. Meget speciel oplevelse!

Vi kørte herefter fra Monteverde ned langs kysten til Manuel Antonio, som er et mere klassisk badeferie-område med en lækker strand og fine hoteller. Vi boede på et hotel der var bygget af skibscontainere, stablet ovenpå hinanden, hvor hver container var et værelse – meget specielt!

Her slappede vi af et par dage og bare hyggede os på stranden og ved poolen, uden at lave så meget.

På Costa Rica er der altså rig mulighed for at kombinere de her storslåede naturoplevelser med badeferie.

Nu sidder jeg i lufthavnen, og arbejder lidt inden jeg flyver hjemad mod Danmark igen om lidt. Det har været en stor oplevelse at være i Costa Rica, hvor jeg har været nede og besøge min søster der bor hernede, og fået en følelse af hvad landet har at byde på.

Det er første gang jeg har været i Costa Rica, men det er helt sikkert en potentiel mulighed som en fremtidig destination for Unique Travel – jeg er meget imponeret over landet, der har meget af det både vi, og vores kunder normalt søger."