Forside/Hvem er vi/Ofte stillede spørgsmål

Ofte stillede spørgsmål


Hvad kan Unique Travel hjælpe os med?

Unique Travel kan tilbyde den unikke rejsevejledning, dele ud af vores personlige erfaringer og komme med forslag til jeres drømmerejse. Vi afdækker jeres behov og ønsker, og tager hensyn til jeres budget, og sender herefter en rejseplan, som et forslag til hvordan jeres rejse kunne se ud. Rejseforslaget kan I ændre på lige så meget I vil, indtil det indeholder præcis det I ønsker. Når rejseplanen er godkendt,  sender vi rejseplanen videre til vores samarbejdspartnere  i det pågældende land, som går i gang med at booke hoteller, udflugter, transfers osv.

Hvorfor er I så billige?

Vores servicegebyr på 600 kr. pr. voksen og halv pris (300 kr.) pr. barn, ligger i samme prislag som det  servicegebyr mange andre rejsebureauer tager. Vi har dog lagt vægt på, at vores kunder virkelig FÅR noget for deres gebyr. Vores service er meget personlig, og vi anbefaler aldrig noget uden selv at have set og prøvet det. Rejsen bliver skræddersyet til netop vores kunders ønsker, behov og budget. Derudover bor vores samarbejdspartnere i udlandet  og deres administration er derfor billigere i drift end et tilsvarende bookingkontor i Danmark. 

Hvorfor skal I ikke tjene mere?

Det ville vi da også gerne, men vores koncept går nu en gang ud på, at vise hvor billigt man kan rejse til Østen, og samtidig fylde sin ferie med helt fantastisk oplevelser. Af samme årsag har vi valgt ikke at bruge penge på et stort dyrt kontor som kunderne kan besøge, men benytter et kontor i vores eget hjem, og har udelukkende kontakten med vores kunder pr. tlf. og via mail. Det holder vores omkostninger nede.

Jeg har købt en vare i webshoppen, hvordan returnerer jeg varen?

Det er heldigvis yderst sjældent at vores kunder returnerer varer til os, fordi de fortryder købet. Men skulle du mod forventning alligevel ønske at returnere varen, så kan du hente retursedlen her, udfylde den, og vedlægge både faktura og returseddel sammen med varen du ønsker at returnere. Pakken sendes til: Unique Travel ApS, Elmegårdsvej 23, 4532 Gislinge. Omkostninger til forsendelsen dækkes ikke af Unique Travel ApS.

pdfReturseddel 

Hvor mange kunder servicerer I om året?

På ganske få år, har rygtet om os spredt sig som ringe i vandet. Det er vi glade for, for den gode omtale er trods alt den bedste reklame. Gengangere og folk der er blevet anbefalet at rejse med os, bliver flere og flere, og i år regner vi med at hjælpe over 1500 danskere af sted til Østen på deres individuelle drømmerejser. Deruodver har vi mange kunder, som nyder godt af vores billige - men meget brugbare - varer i Wehshoppen.

Har I selv været alle de steder i anbefaler?

Ja og det er en vigtig del af den service vi yder. Vi har et meget bredt kendskab til Thailand, Malaysia, Vietnam osv. men derudover er vi af sted mellem 4 og 5 gange årligt, på opsøgende rejser af nye rejsemål, nye udflugter, kvalitetscheck af hoteller osv. På den måde kan vi både stå inde for de steder vi anbefaler vores kunder, men også lettere rådgive kunderne.

Skal vi selv booke flybilletter?

Ja, I booker selv flybilletterne på nettet - udenrigs som indenrigs - men vi hjælper jer selvfølgelig trin for trin over telefonen. At booke flybilletter på nettet er langt det billigste, og her kan store dele af besparelsen opnås (i forhold til rejsebureauer der tager en væsentlig overpris for at opnå fortjeneste). Er det lettere for jer, selv at booke flybilletterne i sofaen om aftenen, har vi flere hjælpevideoer, som sendes til jer, der viser jer nøjagtig hvordan de bestilles.

Laver I charterrejser?

Nej, ikke som udgangspunkt. Vores ønske er at vise vores kunder, hvor meget mere de kan opleve på individuelle rundrejser, end på charterrejser - og så til de samme penge.

Har I afbudsrejser?

Nej. Da alle vores rejser er individuelle rejser, har vi ikke afbudsrejser.

Er jeg garanteret togbilletter i Thailand?

Togbilletter i Thailand og Malaysia udstedes først 30 dage før den ønskede afgang, og før har vores agent ikke mulighed for at købe dem for vores kunder. Rent praktisk, sender vores agent én af deres ansatte op på banegården præcis 30 dage før ønsket afgang med toget, for at stå i kø og købe billetterne. Fordi vi sørger for at købe billetterne første mulige dag, er der som regel ingen problemer med at få fat på togbilletter, og skulle der være udsolgt på en bestemt klasse, så er der som regel plads på en anden klasse i toget. Vi kan i yderst sjældne tilfælde komme ud for at der er udsolgt af billetter til den ønskede afgang, og derfor kan vi ikke garantere togbilletterne. Vi forsøger selvfølgelig altid at løse udfordringen eller finde alternativer.

Skal vi søge visum?

Nogle lande i Østen kræver at der søges visum, blandt andre Vietnam. For rejser til Thailand vil man som dansk statsborger med dansk pas, automatisk få 30 dages turistvisum ved indrejse i landet, hvorfor der ikke skal søges visum hjemmefra. Er man bosiddende i Danmark, men ikke er dansk statsborger med dansk pas, skal man undersøge visumreglerne på Udenrigsministeriets hjemmeside www.um.dk.

Hvilke flyselskaber bruger I?

Vi bruger alle flyselskaber. Vi leder efter de bedste og billigste flybilletter til jer blandt mange forskellige selskaber. Vi har selv fløjet med de fleste af selskaberne.

Hvornår har I afrejsedag?

Vi har afrejsedag alle dage. Vi finder de flybilletter der passer med jeres afrejse- og hjemrejsedag.

Hvem kontakter vi med spørgsmål inden afrejse?

Inden afrejse skal I kontakte Unique Travel med spørgsmål.

Hvem kontakter vi med spørgsmål under rejsen?

Under rejsen skal I kontakte vores agent i det pågældende land. Servicetelefonnummer fremgår tydeligt af alle jeres vouchere. Ofte er det en dansker I får fat i, men det kan være en engelsktalende thai'er ansat på deres kontor. De spørgsmål der skulle opstå under rejsen, er oftest lettest for dem at svare på eller gøre noget ved. Desuden gør tidsforskellen til Danmark, det lettere at få fat på den lokale agent i landet. 

Hvor kan jeg læse mere om flyselskabet vi skal flyve med?

På denne hjemmeside:  http://www.seatguru.com/

 

 


Har du spørgsmål?

Ricko sidder klar til at hjælpe med råd og vejledning.

Man til Tors 10-16.30 & Fre 10-15

Unique Travel er medlem af rejsegarantifonden

Rejs med os fordi...

  • Specialister

    Vi har Danmarks bedste kendskab til Thailand og Østen. Alle steder vi anbefaler har vi personligt oplevet.

  • Bedste priser

    Vi laver Danmarks billigste rundrejser i Østen.

  • Totalløsning

    Vi inspirerer jer til en anderledes ferie fyldt med oplevelser og præsenterer jer for en komplet løsning.

Gratis Rejsetilbud

Lad os sammensætte et skræddersyet rejsetilbud på netop din drømmerejse.