Menu
Forside/Hvem er vi/Ofte stillede spørgsmål

Ofte stillede spørgsmål

Spørgsmål før rejsen


Skal vi søge visum?
Nogle lande kræver at der søges visum. For rejser til Thailand vil man som dansk statsborger med dansk pas, automatisk få 30 dages turistvisum ved indrejse i landet, hvorfor der ikke skal søges visum hjemmefra. Er man bosiddende i Danmark, men ikke er dansk statsborger med dansk pas, skal man undersøge visumreglerne på Udenrigsministeriets hjemmeside.

Hvilke flyselskaber bruger i?
Vi bruger alle flyselskaber. Vi leder efter de bedste og billigste flybilletter til jer blandt mange forskellige selskaber. Vi har selv fløjet med de fleste af selskaberne.

Hvor kan jeg læse mere om flyselskabet?
På denne hjemmeside.

Skal vi selv booke flybilltter?
Hos Unique Travel er der fuld valgfrihed til enten at lade os booke flybilletterne for jer, eller I kan vælge selv at booke dem på internettet - udenrigs som indenrigs - men vi hjælper jer gerne trin for trin over telefonen, hvis I skulle have brug for det. At booke flybilletterne selv på nettet er det billigste for jer, og her kan store besparelser opnås. Er det lettere for jer, selv at booke flybilletterne i sofaen om aftenen, har vi flere hjælpevideoer, som sendes til jer, der viser jer nøjagtig hvordan de bestilles.

Hvordan anskaffer vi den korrekte valuta, og hvor meget skal jeg medbringe?
Find en guide til den lokale valuta i jeres tilsendte dokument med guide og gode råd til destinationen. Vi anbefaler dog altid at I medbringer Visa kort eller MasterCard, gerne begge slags.

Hvilke vacciner skal jeg have?
Brug denne hjemmeside, til at guide jer til hvilke vacciner i bør have, når I skal ud at rejse. Vi anbefaler desuden at I kontakter egen læge, for råd og information om de forskellige vacciner.

Hvor meget bagage må vi medbringe?
Normalt er det 20kg pr. person, men undersøg det på det enkelte flyselskabs hjemmeside.

Kan vi få internet på mobilen under rejsen?
I alle lufthavnene vil der i ankomsthallen være små boder/butikker der sælger billige SIM-kort med internet og tale. De installerer det hele på telefonen for jer, og på denne måde er I sikret godt internet på hele rejsen. Vær opmærksom på at jeres kontakter kan være gemt på jeres danske SIM-kort. Fordelsvis kan I gøre brug af Messenger på Facebook.

Hvem kontakter vi med spørgsmål inden afrejse?
I skal kontakte Unique Travel enten per telefon (59 49 86 30) eller e-mail (Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.). Kontoret har åbent fra 9-16.30 mandag - torsdag (9-15 om fredagen). Hvis det er et spørgsmål der haster, så ring på telefonen, der får I det hurtigste svar.afrejse- og hjemrejsedag.

 

Spørgsmål under rejsen


Hvor lang tid før er det nødvendigt at ankomme i lufthavnen?

Undersøg de officielle check-in tider på lufthavn og flyselskabers hjemmesider. Som grundregel hedder det, at man skal ankomme 2 timer før afrejse på kortere rejser, og 3 timer på længere rejser. Men tag altid afsted i god tid, da der kan være ventetid ved check-in og security. Vi anbefaler at I benytter jer af online check-in, da dette også kan spare jer noget tid i lufthavnen.

Skal vi selv sørge for at få flyttet vores bagage ved mellemlandinger?

Jeres bagage bliver flyttet mellem flyene automatisk, når det er samme flyselskab I flyver med. En del selskaber samarbejder dog, men spørg om dette ved check-in i lufthavnen.

Vi har en meget kort mellemlanding, kan vi nå at få vores bagage med på næste fly?

Det er i de fleste lufthavne muligt at booke bagageservicemod betaling, der sørger for at få transporteret jer selv, og jeres bagage hurtigt til næste fly. Kontakt os senest 3 uger før afrejse, hvis denne service ernoget I ønsker, så booker vi det til jer.

Hvad er en voucher?

Jeres vouchers fungerer som billet og bevis for diverse transfers, overnatninger og udflugter. Hver voucher indeholder informationer om hvilken service denne er gældende for. I får tilsendt jeres vouchers ca. 3 uger før afrejse. Det er vigtigt at I hurtigst muligt sammenholder og tjekker jeres vouchers, i forhold til aftalte rejseplan med UniqueTravel. Ved uoverensstemmelser og fejl, kontakt UniqueTravel, så vi kan nå at få det tilrettet.

Hvor meget skal vi give i drikkepenge?

I kan finde vejledning til hvor meget I skal give i drikkepenge og hvornår, i jeres tilsendte dokument med gode råd til destinationen.

Hvad gør vi med vores bagage når vi skal på udflugt?

På jeres udflugtbeskrivelse vil der oftest stå hvorvidt I kan medbringe jeres bagage eller ej. Hvis jeres bagage ikke kan medbringes på udflugten, så spørg i receptionen på hotellet om I kan lade jeres bagage stå. Det er i de fleste tilfælde muligt.

Hvad hvis en af os bliver syge mens vi rejser?

Det første I skal gøre er at opsøge en lokal læge, eller få hjælp på hotellet.Kontakt herefter jeres rejseforsikring, for videre hjælp og vejledning, og også Unique Travel, så vi kan give agenten besked.

Vi har problemer med vores transfers, hvad gør vi?

Kan I ikke finde den bil I skal med, skal I kontakte vores agent i det pågældende land. Servicetelefonnummer fremgår tydeligt af alle jeres vouchere. Dette gælder alle transfers, til/fra lufthavn, hotel og udflugter. Bemærk transferen skal være inkluderet, det fremgår af jeres vouchers.

Hvem kontakter vi med spørgsmål under rejsen?

Under rejsen skal I kontakte vores agent i det pågældende land. Servicetelefonnummer fremgår tydeligt af alle jeres vouchere. De spørgsmål der skulle opstå under rejsen, er oftest lettere for dem at håndtere, da de er i landet og nemt kan tage aktion.

Nødnumre:

Ring altid først til den lokale agent på det nummer der fremgår på jeres vouchers, de har nemmere ved at hjælpe jer fordi: De er til stede på vores destinationer. Der ikke skal tages hensyn til tidsforskellen mellem destinationen og Danmark. Prøv altid at ringe til den lokale agent først. Hvis ikke I kan komme i kontakt med agenten, er I selvfølgelig altid velkommen til at ringe til Unique Travel.

Ring på vores danske nummer, hvis:

Det ikke er muligt at komme i kontakt med de lokale agenter. Nødtelefonen har åbent 24/7, men forsøg altid at få fat i agenten først, da det oftest vil være direkte hjælp.

 
Spørgsmål efter rejsen


Hvad gør vi, hvis vi har glemt noget på rejsen?

Få fat i det hotel I har boet på, og spørg dem om de har fået indleveret jeres ejendele. Vi hjælper gerne med at formidle telefonnummer og adresse til hotellet.

 

 

 

 


Har du spørgsmål?

Ricko sidder klar til at hjælpe med råd og vejledning.

Man til Tors 09-16.30 & Fre 09-15

Unique Travel er medlem af rejsegarantifonden